All Japan Shidokan Open 2012

November 1-én reggel találkoztam Hasebe Toshiaki Shihannal a reptéren és kezdetét is vette a kaland. Minden olyan gyorsan történt, szinte nem is volt időm feldolgozni, és gép már szállt is Münchenbe. Ez piskóta volt ahhoz képest ami eztán következett: 12 óra monoton repülőút, a végállomás Tokyo. Szerencsére az út alatt jól elbeszélgettem Toshi shihannal, és elkezdtem az imerkedést a japán gasztronómiával is, kb. 6 db Rizsgombócot nyomtam be, amiből 1 is elég laktató :-)). Aludni nem igazán tudtam, de végül is megérkeztünk. Utunk egyenesen a WKO Office-ba vezetett, ahol találkozhattam Shihan Midorival, és Shihan Koival és a központi dojoban is szétnézhettem. Eztán egy kis vendégeskedés következett a shidokan szervezetben híres Murakami dojoban, ahol találkoztunk a Shihan Kiss Attila vezette magyar csapattal. Az érkezés napját vacsora, és egy kis japán fürdőzés zárta. Másnap a reggelit követően egy kis átmozgató edzés volt, szintén a Murakami dojoban, majd ismét japán fürdő, este pedig elmentünk Ikebukuroba, Sosai Oyama Honbu Dojoját megnézni, de sajnos zárva volt. Másnap verseny, ezért vacsoraként egy remek étteremben húskülönlegességeket fogyasztottunk, és alvás.

Reggel izgatottan ébredtem, pakolás készülődés, utazás a versenyhelyszínre. Hatalmas sportkomplexum egyik nagy termében volt megrendezve a verseny, az én kategóriámban a 32-es tábláról indultam. Első ellenfelem egy marokkói fiú, kis tapogatózás után egy bomba ushiro gerivel a földre küldtem, ippon. A második már nem ment ennyire simán, nagydarab 120 kilós japán, aki valamilyen földharcban volt jártas, és mindig ezzel próbálkozott. Sajnos a mi szabályrendszerünkben nem megengedett ez, ezért kicsit meglepett, és ebből kifolyólag egy kis sérülést is beszedtem. De ez nem tántorított el célomtól, pontos rollkickjeim és folyamatos aktivitásom után a bírók egyértelműen engem vittek tovább. A következő meccsem szintén egy japán harcos ellen volt. Szerencsére sokkal “kyosabban” küzdött, egy döntetlen után egy ushiro mawashi gerivel sikerült betalálnom, wazaari és be is jutottam a legjobb 4 közé. Az elődöntőben egy ukrán fiúval kerültem szembe. Stílusa hasonlított az enyémre, de nagyon jól bejöttek ellene a tempók és a visszatérő combosok. Mindketten egyszer eltaláltuk a másik fejét, de semelyikőnk nem pontértékkel. A 3 perc után a bírók őt látták jobbnak, ő jutott a döntőbe. Ott aztán fájó combja miatt a 2. hely jutott neki. Összességében örülök, ez nagyon jó eredmény, a 2. felnőtt versenyemen a megtisztelő 3. helyezést érhettem el.

Este egy tradícionális sushi bárban vacsoráztunk, a K1-ből ismerős Makoto Uehara társaságában. Mondanom sem kell, a kaja ismét mennyei volt. Másnap Yoshiji Soeno Kanchoval ebédeltünk Ikebukuroban, újból meglátogattuk a Honbu Dojot, de sajnos ismét csak kívülről szemléltük. Este Ryuji Murakami Shihannal vacsoráztunk egy nagyobb csapattal. A szálláson pakolászás, és másnap már indulás is haza. Toshi Shihan kikísért a reptérre, de hazafelé egyedül jöttem. Egy Airbus A380-800 típusú gép, a legnagyobb forgalomban lévő utasszállító hozott Frankfurtig, majd 1,5 óra múlva megérkeztem Budapestre, ahol anya és apa örömmel vártak.

Köszönöm vendéglátóimnak Shihan Hasebe Toshiakinak és Földi Krisztiánnak, hogy lehetővé tették a kiutazásomat és végig támogattak. Az út során rengeteg remek emberrel ismerkedtem meg.  Szeretném megköszönni a felkészítést Shihan Kálóczi Józsefnek és Sensei Tamás Lászlónak. Továbbá köszönet illeti a MOL Új Európa Alapítványát, hogy támogatnak a versenyzésemben. Nagyon élménygazdag utazásban lehetett részem, soha nem felejtem el ezt a pár napot.

Osu!

Lizák Ricsi

Képek a galériában, itt.

A meccsekről készült videófelvételek az alábbi linkeken érhetők el: