V. Világ Kupa Litvánia

V. Világ Kupa Litvánia! – beszámoló

,,sikeres bírói részvétel és kiváló eredmények a WKO Dan vizsgáján”

2013. április 11-18. Vilnius
A Világ Kupára idén a Kálóczi Branch-ből versenyzőt még sajnos nem tudtunk indítani de bíróinkat viszont nagy létszámmal delegáltuk a versenyre, Sensei Schwarcz Róbert, Kovács Ferenc, Móninger László, Horváth Tibor, Senpai Molnár Péter és Jómagam képviseltük a Kálóczi Branch-et.

Csütörtök (április 11-én) reggel 7.00 órakor indultunk Liszt Ferenc repülőtérről először Bécsbe majd tovább Vilniusba. Utunk zökkenőmentes volt, Vilniusban a házigazdák buszokkal vártak bennünket, rövid utazást követően megérkeztünk a központi Hotelbe (Crow Pláza) ahol a szervezőktől átvettük a belépő kártyáinkat és irány a szállásunkra, közös vacsora és pihenés.

Másnap (péntek) délelőtt és délután bírói képzésen vettünk részt, ahol a versenyszabályokkal kapcsolatos információkat beszéltük át és megkaptuk a csoportbeosztásunkat. Az oktatást követően szállásunkra mentünk, majd a Shihanokkal Furkó Kálmán, Mészáros Attila és Hasebe Toshiaki mesterekkel meglátogattunk egy litván éttermet, ahol kitűnő hangulatban töltöttük el az estét. A jó sör és a finom vacsora elfogyasztása után mindannyian a szállásunkra mentünk.

Szombaton korán reggel 8 órától indultak a buszok a verseny helyszínére, 10 órakor kezdődött a verseny, a beosztás alapján csoportokban dolgoztunk. Mindannyian a bíróknak kijelölt helyén várakoztunk és innen drukkoltunk a magyar versenyzőinknek. Sajnos az első napon sok versenyzőnk kiesett, jó hír viszont, hogy Szepesi Csenge kiváló teljesítménnyel tovább jutott a másnapi küzdelmekre. Este 18 órakörül végeztünk, rögtön az első busszal visszamentünk a hotelbe, gyors zuhany, átöltöztünk és irány a kedvenc litván éttermünk.

Vasárnap folytatódtak a küzdelmek, a legnagyobb izgalmat Csenge elődöntőben látott küzdelme váltott ki a litván bajnokkal. Hosszabbításban bírói döntéssel győzött a litván lány így Csenge III. helyezést ért el! Gratulálunk, ez beillett egy döntőnek is! Sajnos a többi versenyzőink a középdöntőkben kiestek így a várt eredmények elmaradtak.

A versenyről: szervezett, látványos apró részletekre kidolgozott volt és méltó az 5. Világ Kupa színvonalához! A bírói munka igen változatos képet mutatott, voltak határozott objektív döntések, viszont néha kevéssé érthető és furcsa megoldások is születtek!

A verseny végén az eredményhirdetésnél gratuláltunk Csengének, majd megegyeztünk, hogy folytatjuk az ünneplést a sayonara partin!

Partira buszokkal vittek bennünket egy másik Hotelbe, ahol éjfélig ,,buliztunk”, sok-sok baráttal beszélgettünk, közös fotók készültek, közben sok finomságot fogyasztottunk. Vendéglátóink jelesre vizsgáztak, kitűnő hangulatot teremtettek és finom ételekkel láttak el bennünket! Éjfélkor a buszokkal visszatértünk a hotelbe.

Hétfőn a reggelit követően kijelentkeztünk a szállásunkról, Moninger László, Kovács Ferenc Sensei és jómagam elindultunk a reptérre. Elbúcsúztunk Horváth Tibor és Schwarcz Róbert Senseiektől, akikre még várt egy szeminárium és a végén a Dan vizsga! Nagyon szorítottunk Nekik, hiszen a két mester régóta készül a nem mindennapi megmérettetésre.
Utunk visszafelé zökkenőmentes volt, délután Bécsből már kocsikkal indultunk haza, sikeresen megérkeztünk és vártuk a jó híreket a vizsgával kapcsolatban!

Szerda délután érkezett a jó hír: a magyar csapat 100% teljesített a WKO dan vizsgáján
5. danra sikeres vizsgát tettek, megszólítás Shihan
Schwarcz Róbert, Demeter Zsolt, Polacsek Zoltán
és Szabó Tamás
4. danra sikeres vizsgát tettek
Horváth Tibor és Bendiák István

Gratulálunk a mestereknek a kiváló teljesítményhez jó egészséget, és további sikereket kívánunk!

Végezetül engedjétek meg, hogy külön köszönetet mondjak Győri Mártinak szervezetünk titkárának áldozatos, precíz szervező munkájának!