2017.10.14 Branko Bosnjak Emlékverseny – Samobor, Horvátország

2017.10.14 Branko Bosnjak Emlékverseny – Samobor, Horvátország bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Idén is örömmel mentünk Milan Garasic 5. danos mester meghívására a samobori versenyre. Mi siófokról Győri Márta, Lizák Richárd és jómagam Shihan Garas Józseffel utaztunk le.

A versenyre egy főt neveztünk: Lizák Richárdot a +85 kg súlycsoportban.

Péntek délután 14 órakor indultunk és szerencsésen közel 2.5 óra alatt megérkeztünk a szálláshelyünkre. A hotelben szívélyesen fogadtatásban részesültünk, bejelentkezést követően elfoglaltuk szobáinkat majd ezt követően egy fogadás vár ránk. Az esemény egy külön teremben volt a versenyzők, az edzők és a vezetők részére. A köszöntőt követően ajándékokat, emléktárgyakat adtak át, mindenki kapott egy-egy szép emlékplakettet, majd zene és pazar vacsora várt bennünket, nagyszerűen, éreztük magunkat.

Másnap, az előző évhez hasonlóan, reggeli után egy kis városnézés volt, megkóstoltuk a helyi krémest, majd a helyi várat néztük meg és sok fotót készítettünk.

Ricsi csoportjában 8 versenyző indult, a sorsolás alapján az első küzdelmet egy bolgár (Mazinov) fiúval vívta. A megbeszélt taktikát alkalmazta folyamatosan támadtuk a lábat ehhez kapcsoltuk be a kéztechnikákat, kemény ütés-váltás volt és végén meggyőző hajrával győztünk. Második küzdelmében egy magas erős dán versenyzőt (Kristoffer Breindal) kapott, taktika most is a lábakat támadta,  belharccal folytatta és ebből a begyakorolt kombinációk jöttek. Jól alakultak a dolgok, azonban egy váratlan mae-geri beakadt, ami wazaarit hozott a dán versenyzőnek. Ricsi nem habozott sokáig két belső lábtámadást (gedan-mawashi) indított, ami igen meglepte a dán versenyzőt, és wazari gyanús helyzetet hozott, de a sikerült átvészelnie, közben a küzdelem idő lejárt. Ricsi ellenfele a döntőben már bicegve állt fel és pár másodpercet követve elvesztette a küzdelmet. Ricsi jó formában és meggyőző formát mutatott szép küzdelmeket láttunk Tőle! Csak így tovább és reméljük, egy jó sorsolással az U22 EB-n (Kielce) minden megtörténhet, már megérdemelne egy kis szerencsét Ricsi.

A verseny végén közös fotót is készítettünk és visszamentünk a szálláshelyünkre, egy gyors frissítő és irány a sayonara party.
A Pazar vacsorát követően szálláshelyünkre mentünk, másnap reggel 8 órakor indultunk haza és mindannyian szerencsésen haza is értünk.

Köszönöm szépen Garas Shihannak, hogy elvitt bennünket a versenyre, gratulálok Ricsinek a csillogó bronzéremhez, azt gondolom, hogy kellemes élményekkel gazdagodva térhettünk haza.